2012. november 6., kedd

Első szeánsz-első felvonás-kazimír


Kazimír

Az első szeánszra 1989 szeptemberében került sor, a pontos dátum nem került lejegyzésre.
Ez az „ülés” jelenti a Kazimír korszak kezdetét, mely 1989 szeptemberétől 1990 áprilisáig tartott, két stúdió albumot és egy koncertfellépést ölel magába. Az ülés megnyitását stílusosan a Kazimír című szám felvétele jelentette. Bár a konkrét emlékek homályba vesznek,  a jegyzőkönyv tanúsága szerint, nem kis meglepetésemre az akciót Csajtay mester nélkül, Gera dobművéssszel hajtottuk végre. Ez a tény ugyan jelentéktelennek tűnhet, királyi kapcsolatunk egészét vizsgálva, mégis érdekes, hiszen az első  jelentkezés meglepő energiával realizálódik a művészeti tevékenység során. Ráadásul a választott vers is egészen konkrét jelentésréteget hordoz a paranormális tevékenységet illetőleg. Íme a négy sor:

Eltörtek az emberek
És én asztalként ropom,
De csak téged látlak,
Téged barátom Kazimír.

A kis Ottó az első sorral bemutatja bezárult társadalmi kapaszkodóit, és kommunikációs csatornáit; második sorával önmagát táncoló asztalként azonosítja, amely egyértelműen utal jelenlegi kapcsolatunk minőségére. A harmadik sorral egyetlen figurát jelöl meg csatornaként, negyedik sorával pedig Kazimír néven  szólítja a közvetítő személyt.
A verset én írtam, így ebben a kontextusban akár én is lehetek maga Kazimír. Pár napja még magam sem gondoltam volna, hogy egyszer magamról nevezzek el egy egész korszakot (az öntömjénezés minden szándéka nélkül), de ennek a lehetősége most már fennáll. 
A következő kérdés pedig az, hogy miért látta elérkezettnek az időt a kis Ottó a szólásra Csajtay mester jelenléte nélkül, hiszen ő lesz a zenekar frontembere, a szócső az esetek 99 százalékában. Ennek oka talán Gera dobművésszel való nagymérvű lelki hasonlóságunkban keresendő (még a monogramunk is ugyanaz, G.L.) illetve a bennem rejlő fojtott agresszió és
alultáplált előadói készség pontosan megfelelő lehetett a probléma érzékeltetésére.
Íme a dal: Kazimír by Ottó király
közreműködnek:
Gera László: dob, bill.
Gáspár László: szöveg, bill.

Utólagos észrevételek


Csajtay mesterrel az anyagot utólagosan átfutva a következő megjegyzést tehetjük.
A Kazimír című szám felvételére egy megelőző alkalommal került sor Gera dobművész és jómagam társaságában. King Rollo ezt az alkalmat használta fel a kezdő impulzus megadásához, én pedig a technika elsajátításához, amely aztán pár nappal később került hasznosításra, az album hátralévő anyagának felvételekor. Az elkövetkező három felvételt pedig Csajtay mesterrel ketten végeztük.

2 megjegyzés:

  1. Az a helyzet, hogy Ottó király-ügyben számomra ez a két sor afféle G. L.-manifesztum: "Eltörtek az emberek,/s én asztalként ropom". Jó, az én King Rolló ismeretem az átlagnál azért szélesebb, de azért ez még abban a fiókban is dianás cukorka. HN

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig elérzékenyülök, ha szembedicsérnek, pláne, ha egy általam korszaknyitónak :) vélt két sort valaki régóta dianás cukorkának érez...Ön igazi műértő.
      G.L.

      Törlés