Kazimír
Az első szeánszra 1989 szeptemberében került sor, a pontos
dátum nem került lejegyzésre.
Ez az „ülés” jelenti a Kazimír korszak kezdetét, mely 1989
szeptemberétől 1990 áprilisáig tartott, két stúdió albumot és egy
koncertfellépést ölel magába. Az ülés megnyitását stílusosan a Kazimír című
szám felvétele jelentette. Bár a konkrét emlékek homályba vesznek, a jegyzőkönyv tanúsága szerint, nem kis
meglepetésemre az akciót Csajtay mester nélkül, Gera dobművéssszel hajtottuk
végre. Ez a tény ugyan jelentéktelennek tűnhet, királyi kapcsolatunk egészét
vizsgálva, mégis érdekes, hiszen az első
jelentkezés meglepő energiával realizálódik a művészeti tevékenység
során. Ráadásul a választott vers is egészen konkrét jelentésréteget hordoz a
paranormális tevékenységet illetőleg. Íme a négy sor:
Eltörtek az emberek
És én asztalként ropom,
De csak téged látlak,
Téged barátom Kazimír.
A kis Ottó az első sorral bemutatja bezárult társadalmi
kapaszkodóit, és kommunikációs csatornáit; második sorával önmagát táncoló
asztalként azonosítja, amely egyértelműen utal jelenlegi kapcsolatunk
minőségére. A harmadik sorral egyetlen figurát jelöl meg csatornaként, negyedik
sorával pedig Kazimír néven szólítja a közvetítő személyt.
A verset én írtam, így ebben a kontextusban akár én is
lehetek maga Kazimír. Pár napja még magam sem gondoltam volna, hogy egyszer
magamról nevezzek el egy egész korszakot (az öntömjénezés minden szándéka
nélkül), de ennek a lehetősége most már fennáll.
A következő kérdés pedig az, hogy miért látta elérkezettnek
az időt a kis Ottó a szólásra Csajtay mester jelenléte nélkül, hiszen ő lesz a
zenekar frontembere, a szócső az esetek 99 százalékában. Ennek oka talán Gera dobművésszel való
nagymérvű lelki hasonlóságunkban keresendő (még a monogramunk is ugyanaz, G.L.)
illetve a bennem rejlő fojtott agresszió és
alultáplált előadói készség pontosan megfelelő lehetett a
probléma érzékeltetésére.
Íme a dal: Kazimír by Ottó király
közreműködnek:
Gera László: dob, bill.
Gáspár László: szöveg, bill.
Csajtay mesterrel az anyagot utólagosan átfutva a következő megjegyzést tehetjük.
A Kazimír című szám felvételére egy megelőző alkalommal került sor Gera dobművész és jómagam társaságában. King Rollo ezt az alkalmat használta fel a kezdő impulzus megadásához, én pedig a technika elsajátításához, amely aztán pár nappal később került hasznosításra, az album hátralévő anyagának felvételekor. Az elkövetkező három felvételt pedig Csajtay mesterrel ketten végeztük.
közreműködnek:
Gera László: dob, bill.
Gáspár László: szöveg, bill.
Utólagos észrevételek
Csajtay mesterrel az anyagot utólagosan átfutva a következő megjegyzést tehetjük.
A Kazimír című szám felvételére egy megelőző alkalommal került sor Gera dobművész és jómagam társaságában. King Rollo ezt az alkalmat használta fel a kezdő impulzus megadásához, én pedig a technika elsajátításához, amely aztán pár nappal később került hasznosításra, az album hátralévő anyagának felvételekor. Az elkövetkező három felvételt pedig Csajtay mesterrel ketten végeztük.
Az a helyzet, hogy Ottó király-ügyben számomra ez a két sor afféle G. L.-manifesztum: "Eltörtek az emberek,/s én asztalként ropom". Jó, az én King Rolló ismeretem az átlagnál azért szélesebb, de azért ez még abban a fiókban is dianás cukorka. HN
VálaszTörlésMindig elérzékenyülök, ha szembedicsérnek, pláne, ha egy általam korszaknyitónak :) vélt két sort valaki régóta dianás cukorkának érez...Ön igazi műértő.
TörlésG.L.