2012. november 13., kedd

Első szeánsz - második felvonás - Lagzi


Lagzi - /amatőrizmus és egy vaskos tréfa kezdete/

A jópofa viccelődés után Csajtay mester izgatott keresgélésbe kezdett a verses füzetemben, hogy valami passzosat találjon a fokozatosan ránk ereszkedő homály sötét kavarodásában. Egyeztetve tapasztalatainkat, a Lagzi című verset találtuk aktuálisnak a közlés alátámasztására. Az első sáv elkészítéséhez a dob-gitár felállást választottuk, ahol is Csajtay mester az elengedett kézzel való gitározás nehezen elsajátítható, ám annál kifejezőbb technikáját mutatta be. A felvétel elemi erejűre sikeredett. Hogy pontosan mikor döntöttünk úgy, hogy a szám szövegét én éneklem fel, nem tudom. Vagy Csajtay mester nem találta magára vonatkozónak a tartalmat, vagy én ragaszkodtam hozzá, hogy befejezzem a művet.

Gyakorlatilag végig rikácsoltam a zenét, egyetlen tisztességes üvöltés nélkül, mégis úgy éreztem, ma végre kemény voltam…Csajtay mester a felvétel alatt a bekérdezéses technikával próbálta oldani görcseimet, enyhítve ezzel a kialakuló gyenge összképet. A szeánsz a végéhez közelített, a kis Ottó elégedetten távozott köreinkből, megköszönte a közreműködést, valamint  további támogatásáról biztosította a zenekart. Mindössze az utolsó felvétel csiszolását hagyta meg házi feladatnak egyre halványuló jelenlétében. A Lagzi csiszolásán azután évekig dolgoztunk, különösebb eredmény nélkül, King Rollo kommentjei is rendre ugyanazok maradtak: „Dolgozzatok még rajta!”  
Sokáig nem értettem, mi a nem megfelelő a munkával, de csak most, több mint húsz év elteltével kellett rájönnöm, hogy ez a probléma kizárólag rólam szólt, és ezzel a fajta agresszivitással a királygyermeknek nem volt dolga! Ez egy vicc volt a részéről, amiért egyszer a problémáival küszködve kinevettem…Csak egy tükröt tartott elém 89 szeptemberében, a sötét gomolygás azon a napon nem ő volt, hanem én. Nem szólt annyi éven át, csak hagyott a romokon ugrálni. A tükör effektus amúgy egy nagyon alapvető jelenség ezen a speciális területen, komoly blamázs, hogy nem vettem észre. Lagzi című számunk története pedig az én küzdelmeimet prezentálja ezek szerint a hangos memoárok között…
Saját esküvőmön nem is volt lakodalom. Tanú rá Csajtay mester aki a tanúm volt. Nem sok lagzin voltam életemben, és még kevesebbet úsztam meg kiadós lerészegedés nélkül. A mai napig nem sikerült megkedvelnem ezt a szakrális jelentésében valóban kiemelkedő, ám napjainkra rendre elsatnyuló, kötelező vendéglátást. 


Van azonban még egy tanulsága is a dolognak: Ne nevessük ki furcsa kérdéseikkel a gyerekeket, mert nem biztos, hogy mi magunk annyira biztosak lehetünk válaszainkban.

Végezetül a felvétel:

Lagzi Ottó kiráy 1989

Csajtay Csaba: gitár, ének
Gáspár László: vers, dob, ének

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése